Tips voor in de tandartspraktijk Tips voor in de tandartspraktijk

Bij de tandartspraktijk in Capelle aan den IJssel weten ze er alles van, een tandartspraktijk brengt veel verantwoordelijkheden met zich mee. Een praktijk moet natuurlijk zo goed mogelijk ingericht worden voor de medewerkers en natuurlijk de patiënten. Deze tandartspraktijk in Capelle aan den IJssel heeft dat allemaal goed voor elkaar. Wij hebben een tweetal tips gekregen die wij mogen delen. Lees de tips hieronder.

Eenvoudige antwoorden op veelgestelde vragen

Er zijn veel vragen die regelmatig terugkomen en bijna standaard gevraagd worden door een patiënt. Probeer samen met het team van tandartsen hier eenvoudige antwoorden op te bedenken en deel dit met elkaar. Hierdoor kan iedereen de vragen beantwoorden en zegt iedereen hetzelfde. Vragen zoals ‘Waarom moet ik nu opeens naar de mondhygiënist?’ of ‘Waarom moeten er nu alweer foto’s worden gemaakt?’ kunnen je overvallen als je het niet verwacht. Een korte en eenvoudige uitleg is voor de patiënten vaak genoeg om gerustgesteld te worden. Daarbij is het voor iedereen fijn als ze niet bij elke situatie een antwoord moeten verzinnen. Het voorkomt ook dat verschillende medewerkers elkaar tegenspreken.

Klantreis door tandartspraktijk

Een praktijk wordt vaak ingericht naar de wensen van de praktijkhouder, maar is er wel eens naar de praktijk gekeken door de ogen van de bezoeker/patiënt? Je kan misschien bij jezelf denken dat alle informatie wel heel duidelijk is maar misschien is dit niet het geval. Bedenk hoe het voelt hoe mails of brieven overkomen op de patiënt. Het is ook een idee om tien minuten tot een kwartier in de wacht-/ontvangstruimte plaats te nemen en vervolgens alleen maar te observeren. Liggen er actuele tijdschriften? Is alles goed schoon? Kunnen patiënten ergens hun jas ophangen en eventueel tanden? Dit zijn verschillende vragen die je jezelf kan afvragen en eenvoudig te verbeteren zijn. Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de wachtende patiënten niet alles horen wat er bij de receptie wordt gezegd. Dit is niet fijn voor de patiënt als er privacy gevoelige dingen moeten worden besproken.

Reageren is niet mogelijk.