Waarom bedrijfsgeschenken belangrijk zijn Waarom bedrijfsgeschenken belangrijk zijn

Waarom bedrijfsgeschenken belangrijk zijn

Relatiegeschenken zijn een geweldige manier om uw klanten te laten zien dat u ze oprecht en attent waardeert. Goed gedaan, bieden relatiegeschenken een uitstekende return on investment door het versterken van relaties die leiden tot meer en duurzame zaken.

Het leidende principe voor relatiegeschenken kan het best worden samengevat in een oud adagium – “Mensen zullen vergeten wat je hebt gezegd, mensen zullen vergeten wat je hebt gedaan, maar mensen zullen nooit vergeten hoe je ze zich voelde”.

Goede relatiegeschenken geven uw klanten het gevoel dat u om hen geeft, dat u aan hen denkt en dat u uw relatie met hen waardeert. Dat is de erfenis van een groot geschenk. Aan de ene kant betekent dit dat u een beetje moet nadenken over uw relatiegeschenkstrategie – wat betekent dat u verder moet denken dan de muurkalender en de merkpennen. Aan de andere kant betekent dit dat uw geschenk de bank niet hoeft te breken, en eigenlijk ook niet zou moeten breken, zoals u zo meteen zult zien. Bij de Penneboer bent u aan het juiste adres voor diverse relatiegeschenken voor verschillende branches. 

Er zijn belangrijke ingrediënten voor een geweldig relatiegeschenk. Volg deze en u bent op weg om een relatiegeschenk te kiezen dat uw klanten precies de juiste boodschap geeft. 

Het gaat niet om jou

Een merkgift zoals de traditionele pen of wandkalender is eigenlijk de gever die de ontvanger van het geschenk om een gunst vraagt: “Kun je deze kalender met mijn bedrijfslogo aan de muur hangen zodat je klanten het kunnen zien”?

Het geven van een relatiegeschenk gaat niet over u, maar over uw klant. Het geschenk moet relevant en nuttig zijn voor hen als individu. Het moet hen laten zien dat u hun bedrijf waardeert en het moet laten zien dat u iets unieks voor hen bedenkt. Doe dit goed, en ze zullen elke keer als ze het gebruiken of ervan genieten aan u en uw bedrijf denken.

Voeg een persoonlijk tintje toe

Elk aspect van uw geschenk moet blijk geven van doordachtheid, van de verpakking tot de boodschap. Denk aan een unieke verpakking die ervoor zorgt dat uw geschenk de aandacht trekt voordat het wordt geopend.

Zorg ervoor dat u een persoonlijke boodschap toevoegt – indien mogelijk met de hand geschreven – om aan te tonen dat uw klant een boodschap en een geschenk ontvangt dat zorgvuldig op hem of haar is afgestemd, in plaats van één geschenk in bulk te kopen, één uniforme boodschap te formuleren en hetzelfde geschenk naar uw hele klantenlijst te sturen.

Duurzaamheid

Tegenwoordig is MVO en duurzaamheid een van de veelgebruikt termen. Door een duurzaam relatiegeschenk te sturen laat u merken dat uw organisatie ook bezig is met het milieu. Hierbij zijn verschillende mogelijkheden, van canvas draagtassen, tot bamboe mokken en bamboe notitieboekjes. 

Reageren is niet mogelijk.