Waarom zijn bedrijfsgeschenken belangrijk? Waarom zijn bedrijfsgeschenken belangrijk?

Waarom zijn bedrijfsgeschenken belangrijk?

Er zijn veel mogelijkheden als bedrijfsgeschenken, maar waarom zijn deze relatiegeschenken nou zo belangrijk? Hieronder zijn een aantal van deze mogelijkheden te lezen. 

Speel het lange spel

De beste cadeaus zijn vrijblijvend. Weersta de drang om een verkoopgesprek te plannen direct na het versturen van een geschenk. U wilt niet dat uw klant het gevoel heeft dat u zijn bedrijf probeert te kopen.

Focus in plaats daarvan op het opbouwen van goodwill na verloop van tijd, zodat relatiegeschenken passen in een bredere strategie van klantenbetrokkenheid. Dit betekent dat je de tijd moet nemen om te herkennen wanneer een goed getimed, niet-verkoops telefoontje of e-mail om hen een prettige vakantie te wensen, hen te feliciteren met een bedrijfsverjaardag of een compliment te maken met hun nieuwe website, een grote bijdrage kan leveren aan het laten zien van je klanten dat je om hen geeft en dat je hen meer waarde toekent dan de snelle verkoop.

Er is zoiets als te veel

U denkt misschien dat een rijk geschenk aan uw klant hen vertelt dat u hun bedrijf waardeert. Maar in plaats daarvan kan uw klant zich afvragen hoeveel winst er in uw prijsstelling is ingebouwd om zich een dergelijke vrijgevigheid te kunnen veroorloven.

De waarde van een goed geschenk gaat veel verder dan de dollarwaarde. Doordachtheid verslaat de kosten als het gaat om het bepalen van het perfecte geschenk. In een sector waar klanten vaak geschenken uitwisselen, zal dit uw klanten ook aanmoedigen om zich bij het geven van een geschenk evenzeer te richten op creativiteit en doordachtheid over de prijs. Kies daarom doordacht voor bijvoorbeeld een duurzaam relatiegeschenk

 

One size past niet altijd bij iedereen

Afhankelijk van uw sector, uw klanten en het geschenk, kan het perfect geschikt zijn om al uw klanten hetzelfde geschenk te geven. Maar in plaats van die aanpak automatisch te volgen, overweeg dan een alternatieve aanpak die zich richt op uw lange termijn en potentiële ankerklanten.

Bij deze aanpak kunt u misschien beter meer aandacht besteden aan een kleiner aantal geschenken voor uw klanten met een grote impact, dan dat u hetzelfde geschenk naar uw volledige klantenlijst stuurt, ook naar klanten die waarschijnlijk geen terugkerende klanten zullen zijn.

Welke aanpak u ook kiest, zorg ervoor dat uw klantenadministratie up-to-date is. Alle gedachten in de wereld kunnen ongedaan worden gemaakt als u het geschenk naar een kantoor stuurt dat uw klant zes maanden geleden heeft verlaten, of als u het geschenk richt aan een medewerker die daar niet meer werkt. Controleer uw klantenlijst voordat u cadeaus verstuurt om er zeker van te zijn dat uw postadres, naam en spelling correct zijn. U zult uzelf het hele jaar door bedanken voor het opnemen van deze inspanning in uw relatiegeschenkenstrategie.

U bent niet alleen!

Ben je gek op cadeau-ideeën of hoe je het beste relatiegeschenken kunt gebruiken om de relatie met je klanten te verbeteren? Je bent niet alleen! Bereik bedrijven die gespecialiseerd zijn in klant- en relatiegeschenken en geschenkverpakkingen voor ideeën die zorgen voor een succesvolle relatiegeschenkenstrategie. Deze experts kunnen u niet alleen helpen bij het vinden van goede cadeau-ideeën. Ze kunnen u ook helpen de balans te vinden tussen het vermijden van de gevreesde merkpen, maar er ook voor zorgen dat het merk en de boodschap van uw bedrijf aanwezig is in de verpakking die u kiest, de boodschap die u toevoegt en andere randbepalende elementen die u koppelt aan elk gepersonaliseerd geschenk. Bij Supreme Relatiegeschenken vind je perfecte relatiegeschenken voor iedere mogelijkheid! 

Reageren is niet mogelijk.