Je bedrijf online vindbaar maken Je bedrijf online vindbaar maken

Online vindbaarheid vergroten

Je bedrijf online vindbaar maken

We zijn de laatste tijd veel op het internet bezig. Van social media , mail checken of gewoon op Google rond zoeken. Als ondernemer is het daarom belangrijk dat je bedrijf goed vindbaar is. Zo kunnen mensen jouw bedrijf online vinden en fysiek naar het bedrijf gaan of juist online een aankoop doen. Hoe dan ook, het is voor elk bedrijf extreem belangrijk om online gevonden te worden. Alleen hoe doe je dat precies? In dit artikel leg ik uit wat je kan doen om (beter) online gevonden te worden. 

Een website is een vereiste

Een website is een cruciaal onderdeel om gevonden te worden online. Zonder website kom je niet uit de zoekresultaten van Google of Bing. Daarbij is bij veel consumenten de website de eerste kennismaking met het bedrijf. Het is dus belangrijk om een goed verzorgde en logisch opgebouwde website te hebben. Zo zorg je ervoor dat de eerste indruk altijd positief is.

Daarnaast zorgt een goed werkende website dat je hoger in de Google Ranking komt te staan. Waardoor je meer potentiële klanten kan krijgen.

Een goed verzorgde en logisch opgebouwd website kan echter soms best lastig zijn. Je kan het zelf proberen door aan de slag te gaan met WordPress of je kan het door een professioneel bedrijf uit handen geven. Kajabi websites maakt professionele en snelle websites. Ze zorgen ervoor dat je website helemaal gebruiksvriendelijk is en in stijl is van jouw bedrijf. 

Online marketing

Net als een website hebben is je bezighouden met online marketing ook cruciaal voor je website. Online marketing houdt zich namelijk er mee bezig om beter gevonden te worden op het internet. Grofweg zijn er drie manieren om te werken met online marketing namelijk; SEO, SEA en social media.

SEO

SEO is eigenlijk gratis de online vindbaarheid in zoekmachines verhogen. De meeste consumenten oriënteren zich via Google. Het is dus belangrijk om een beetje bovenaan te komen staan om nieuwe consumenten te trekken. Om dat goed voor elkaar te krijgen moet je rekening houden met een aantal parameters. Met deze parameters bepaalt namelijk Google welke website het meest relevant is bij welke zoekopdracht. Wanneer je bezig houdt met SEO probeer je zoveel mogelijk aan deze parameters te voldoen. 

SEA

SEA is kort gezegd het online adverteren in zoekmachines. Hierbij betaal je Google om met een bepaald zoekwoord bovenaan te staan in de zoekresultaten. Per klik op de link gaat er dan een bepaald bedrag naar Google. Het lastige aan SEA is wel dat het werkt met een bepaald biedt systeem. Wie het hoogste biedt komt het meest bovenaan te staan en wie minder daaronder. Wat het soms best lastig maakt, aangezien je niet te veel wilt betalen, maar ook niet te weinig. 

Social media

Social media is de laatste jaren niet weg te denken uit ons leven. Wereldwijd gebruiken meer dan miljarden mensen social media. Een van de makkelijkste manieren om dus je doelgroep te bereiken is dus via social media.

Reageren is niet mogelijk.